Kizöldült a Magyar Telekom: tíz évnyi utazást spóroltak meg távmunkával 2015-ben

telekom

A Magyar Telekom-csoport teljes egészében karbonsemlegesen működött 2015-ben – derül ki a távközlési csoport legfrissebb fenntarthatósági jelentéséből. 

A Magyar Telekom 2015-ös fenntarthatósági jelentésében a harmadik ötéves stratégia eredményeit összegezte (2011-2015). A jelentés – az elmúlt évhez hasonlóan – ismét a Global Reporting Initiative (GRI – Globális Jelentéskészítési Kezdeményezés) negyedik generációs GRI G4 irányelvek szerint készült, amely egy teljeskörű megfelelőségi szintet jelent.

Az elmúlt év legnagyobb fenntarthatósági sikerének azt tartom, hogy a teljes vállalatcsoport működése karbonsemlegessé vált – jelentette ki Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója. A távközlési cég vezetője hozzátette, hogy ezt az eredményt elsőként érték el a magyarországi nagyvállalatok közül, de még világszerte is kevés cég mondhatja el magáról ugyanezt.

Az eredményben közrejátszott, hogy a Telekom-csoport a magyarországi elektromosenergia-felhasználását száz százalékban megújuló energiaforrásból biztosította, másrészről a fosszilisenergia-felhasználásból származó kibocsátását – zöld projektek segítségével – semlegesítette.

A fenntartható működéshez a Telekom munkatársai közvetlenül is hozzájárultak: a TeleBike munkatársi kerékpárkölcsönző-rendszer használatával 2015-ben 15 226 kilométert bringáztak összesen és ezzel 2 862 kilogramm széndioxid-kibocsátást váltottak ki.

A Telekomnál tavaly  2 372 alkalmazott dolgozott távmunkában, amely összesen 54 342 munkanapnak felel meg, ezzel összesen mintegy 1,8 millió kilométernyi és tíz évnyi utazást spóroltak meg.

A cégcsoport a papírfelhasználást több mint 15 százalékkal  csökkentette, köszönhetően például az üzletekben alkalmazott e-aláírásnak. A Telekom üzleteiben havonta mintegy félmillió ügyletet hajtanak végre, és nagyjából hárommillió oldalt nyomtatnak ki.

A Magyar Telekom célja a teljes körű elektronikus ügyfélkiszolgálás megvalósítása, ahol a jövőben elektronikusan rögzített aláírású, hiteles dokumentumok helyettesítenek majd minden papíralapú megállapodást.

A Magyar Telekom 2015-ig tartó Fenntarthatósági Stratégiájának egyik kiemelt prioritású feladata volt a fenntartható termékek részarányának növelése a portfolióban. Eszerint, a fenntarthatóság felé mutatónak értékelt termékekből és szolgáltatásokból származó bevételel folyamatosan nőnek, 2015-ben ez az arány 21 százalékra emelkedett a teljes bevételhez képest.

A Telekom a médiában is fontosnak tartja a fenntarthatóság gondolatainak terjesztését, ezért a Fenntarthatósági Média Klubbal együttműködésben idén is meghirdette a Fenntarthatósági Sajtódíjat, hogy összesen három kategóriában ismerje el azokat az újságírói teljesítményeket, amelyek ezt a célkitűzést aktívan támogatják. A pályázat eredményhirdetésére a 9. Fenntarthatósági Napon, szeptember 24-én kerül sor.

Leave a Comment